cybernetic human HRP-4C demonstration



I heard of this robot who has a girly looking face, and encountered her in the Digital Contents EXPO 2009. Her name is HRP-4C. In the demonstration, she moves her face expressively as I've heard. But, the demonstration itself is kind of boring for me and her movement looks strange, because her body doesn't move at all although her mouth, eyes and hands are moving smoothly. And also, I disappointed she speaks exactly as programmed.
 
Digital Contents EXPO 2009では、噂に聞いていた幼顔(ロリフェイス?)のロボットにお会いすることができkました。HRP-4Cという無機質な名前を持つこのロボットは、かなり表情豊かなデモンストレーションを見せてくれました。が、顔や手が人間っぽく動いてるくせに、全く上半身以下が動いていない、この不気味さ。。。そして、プログラムされた事をただ喋り、動いているだけで、期待外れ感がかなり強かったです。


About this entry


0 コメント: