HONDA ST90


I got a buddy 2 years older than me "ST90" or "Mighty Dax 90" called in Japan. My St90's color is Tahitian Red and ST means "sport touring". It's a small trail bike made by Honda in 1973. I bought it from Tom living in a town near Anchorage on July 30. He is a friendly gentleman and am glad to buy the used bike taken well care. The sound of engine was wild!! (Actually, its' not wild. It's as quiet as other 90cc bike. I am just excited.) Naoki helped me to bring the bike to Fairbanks with his trailer. Thank you for your big help, Naoki! I registered it this morning in Fairbanks DMV. I can't wait to ride it in Fairbanks. But first, I have to get a motorcycle license though...

自分よりも2歳年上の相棒をゲットしました。ST90、または、マイティダックス90(日本名?!)です。僕のゲットしたST90は、1973年にホンダが作ったミニサイズのトレイルバイクで、タヒチアンレッドカラー。STというのは”スポーツツーリング”という意味だそうです。アンカレッジの近くに住んでいるトムさんから7月30日にゲット。彼は気さくなジェントルマンで、きちんとバイクをケアしてくれていた。エンジン音がやばい。(自分がエキサイトしちゃてるだけで、実際は、他の90ccバイクと同じように穏やかなエンジン音であります。)直樹君がトレイラーを出してくれて、彼の車でバイクをとりにいってきました。ほんと、助かりました!今日の午前中にフェアバンクスのDMVに所有権の登録を済ませてきました。とりあえずは、フェアバンクスの街を走り回りたいっっっ。まずは、バイクの免許とるのが先なんですけどもね。。。


About this entry


0 コメント: